
Biblioteca virtuala – materiale realizate in urma participarii la cursuri de perfectionare Erasmus+, an scolar 2024 – 2025
August 7, 2025In perioada 21-25 iulie 2025, șapte cadre didactice de la Școala Gimnazială sat Măgura, comuna Mihăești, județul Vâlcea – Zaharioiu Ioana, Ungureanu Alina Doruta, Ruiu Elena, Dabu Doina, Balan Elena Lacramioara, Grigoroiu Gorun Mihaela Magdalena si Popa Elena Aurora– au participat la două cursuri internaționale de formare, desfășurate în Salonic, Grecia prin Proiectul Erasmus+ 2024-1-RO01-K121-SCH-000205710, finanţat de Uniunea Europeană, Acreditare SCH Erasmus+ 2023-1-RO01-KA120-SCH-000191514 .
Cursurile urmate – „Spice-Up Formal Education” și „Harmony and Learning” – au avut ca scop dezvoltarea folosirii metodelor interactive în procesul de predare-învatare-evaluare, în contextul unei educații moderne, incluzive și europene.
Prin implicarea în aceste activități de formare, cadrele didactice participante,
- Au aplicat activitățile și tehnicile de educație non-formală în contexte formale
- Și-au dezvoltat competențele de e-learning si abilitatile de comunicare și empatie
- Au învatat sa utilizeze instrumentele de mediere și negociere în sala de clasă și în afara școlii
- Au promovat activ medierea și negocierea ca metode de rezolvare a conflictelor
- Și-au dezvoltat competențele necesare pentru construirea armonioasă a unui grup și transformarea clasei într-o echipă funcțională, prin tehnici non-formale de dinamică de grup
- Au împărtășit experiențe și practici interculturale în cadrul unui proces de învățare colaborativ
- Au creat și utilizat instrumente și tehnici pentru creșterea motivației elevilor
- Și-au dezvoltat competențe privind aplicarea educației non-formale în contexte educaționale formale, în scopul creșterii motivației elevilor
- Au înțeles și valorificat puterea educației non-formale prin experimentarea diverselor metode specifice acesteia
- Au explorat semnificația, rolurile și complementaritatea celor trei dimensiuni educaționale: formală, non-formală și informală
- Și-au dezvoltat încrederea în folosirea metodelor non-formale, valorificând propriile calități, talente și diferențe, precum și inteligența colectivă a echipei din care au facut parte
- Au învățat cum să dezvolte instrumente educaționale aplicabile în mediul formal (ex: ghiduri, jocuri digitale etc.) adaptate diferitelor categorii de vârstă
- Au creat materiale educaționale inovatoare prin integrarea metodelor non-formale în curriculum-ul tradițional
- Au înțeles și promovat cooperarea europeană în domeniul educației, în cadrul programului Erasmus+, prin construirea de legaturi internaționale durabile